Wystartuj z firmą #4 – Oferta na stronie internetowej
Poprzednia część zakończyła się odbiorem przez naszą bohaterkę własnej strony internetowej przygotowanej przez agencję. Teraz Asia staje przed kolejnymi zadaniami. Czekają...
Data publikacji: 19.03.2023
Jesteś właścicielem centrum szkoleniowego lub działasz w sektorze edukacyjnym? Dzięki naszemu case study otrzymasz ciekawe wskazówki, które możesz wykorzystać na swojej stronie internetowej oraz w prowadzeniu marketingu internetowego na lepszym poziomie. Pokażemy Ci nasz proces wdrażania zmian na witrynie z branży szkoleniowej, dostarczymy informacje o tym jak gromadzić bazę potencjalnych klientów i prowadzić nowoczesną stronę atrakcyjną dla użytkowników:
Na początku 2023 zrealizowaliśmy w The Lion nową stronę internetową dla Centrum Szkoleń Verte – prężnie rozwijającej się firmy szkoleniowej. W ofercie Centrum Verte znajdują się zarówno szkolenia stacjonarne, jak też przeważające obecnie szkolenia online. Centrum charakteryzuje wysoki poziom realizowanych projektów oraz indywidualnym podejściem do uczestników. Doszkalające kursy online obejmują szkolenia dla sektora finansów publicznych, firm oraz podmiotów publicznych chcących zwiększyć swoją wiedzę z zakresu prawa pracy, kadr i płac. Podejmując współpracę z Centrum Szkoleń Verte mieliśmy za zadanie osiągnąć określone cele:
Na początku zajęliśmy się poprawą UX/UI w witrynie naszego klienta. Zrealizowaliśmy to poprzez rozbudowanie menu strony. Zaplanowaliśmy nową strukturę nawigacji z wykorzystaniem wielopoziomowego menu, które ułatwia poruszanie się po rozbudowanym serwisie. Wdrożyliśmy także nową, bardziej intuicyjną i odpowiadającą potrzebom klientów kategoryzację szkoleń oraz zmodyfikowaną kartę szkolenia – przenieśliśmy informacje o terminach i cenie szkolenia na górę strony oraz utworzyliśmy dodatkowy komunikat z formularzem zapytania o szkolenia archiwalne. Połączyliśmy ze sobą tematycznie różne typy treści na stronie i uwzględniliśmy wymagania z otrzymanego audytu SEO podczas makietowania nowego projektu. Dodatkowo rozbudowaliśmy bloga na stronie o nowe funkcjonalności np. najczęściej czytane, wyróżniony wpis, promowane wpisy, wdrożenie standardu Schema.org dla wpisów na blogu.
Następnie zaprojektowaliśmy nową szatę graficzną. Później rozpoczęliśmy prace programistyczne – wdrożyliśmy dedykowany projekt graficzny oraz zintegrowaliśmy go z CMS WordPress. Kolejnym krokiem była optymalizacja witryny pod wskaźniki Web Vitals obejmujące m.in. wdrożenie Lazy Load dla obrazków – jest to dynamiczne doładowywanie obrazków “na żądanie” podczas przeglądania strony internetowej, dzięki czemu w momencie jej otwarcia wszystkie media nie muszą ładować się równocześnie. W ramach optymalizacji przeprowadziliśmy konwersję plików graficznych do formatu nowej technologii WebP i konwersję plików czcionek z formatu statycznego na format nowej technologii woff2. Ograniczyliśmy także zasoby blokujące renderowanie strony, co przekłada się na zmniejszenie ilości zapytań do serwera poprzez scalanie plików i minifikację kodu JavaScript. Ostatnim punktem, który wdrożyliśmy, była migracja treści ze starej strony na nową z zachowaniem struktury linków oraz wszystkich obecnych ustawień SEO w celu zabezpieczenia pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania przy aktualizacji całej strony.
W rezultacie otrzymaliśmy zupełnie nowy wygląd strony poprawionej o standardy UX/UI z dużo lepszą wydajnością. Zobacz czego nauczyliśmy się przy procesie tworzenia nowej strony internetowej dla Centrum Szkoleń Verte i jak możesz wykorzystać to na swojej witrynie:
Wydłużenie czasu wizyt użytkowników na stronie firmowej, jest bardzo istotny w kontekście pozyskiwania potencjalnych klientów. Podobnie dzieje się w przypadku obniżenia współczynnika odrzuceń w witrynie. Aby wywindować oba wskaźniki w przypadku firm edukacyjnych i centrów szkoleniowych, dobrym sposobem jest połączenie ze sobą różnych typów treści tematycznych na stronie internetowej. Na przykład, na stronie internetowej Centrum Verte znajduje się mnóstwo informacji – począwszy od popularnych kursów online, trenerów, po przebieg szkoleń, ich ceny czy wykorzystywane materiały szkoleniowe. Dla użytkownika pomocne będzie zgromadzenie różnych komunikatów i połączenie ich wewnątrz serwisu. Na stronie Centrum Verte takie rozwiązanie możesz zaobserwować np. na blogu, gdzie przy każdym wpisie są promowane szkolenia powiązane tematycznie z wpisem lub autorem publikacji. Przy okazji przeglądania konkretnych wpisów na blogu użytkownik może od razu zapoznać się z powiązanymi tematycznie szkoleniami online. Każdorazowo ma możliwość przeniesienia się do innej podstrony w obrębie witryny.
Prowadzenie darmowych webinarów jest świetnym sposobem na budowanie bazy potencjalnych klientów. Tradycyjne szkolenia stacjonarne nie zawsze są wstanie zainteresować większą grupę odbiorców ze względu na konkretną lokalizację. Z kolei realizowanie szkoleń online w formie krótkich webinarów (bez pobierania opłaty online) gwarantuje większy popyt na te wydarzenia. Nieodpłatne dzielenie się wiedzą może także przyjmować formę serii artykułów na blogu, jednak to właśnie przy zapisywaniu się na bezpłatny webinar dostarcza się firmie edukacyjnej podstawowe dane personalne. Dzięki temu centrum szkoleniowe posiada dostęp do grupy potencjalnych klientów mogących wykazywać zainteresowanie pełniejszą ofertą.
Poruszanie się użytkownika po stronie jest dużo łatwiejsze jeśli poprawi się UX oraz UI witryny. Dlatego przy projekcie Verte Centrum Szkoleń udoskonalenie tych parametrów wiązało się ze stworzeniem lepszej nawigacji. Zaplanowaliśmy jej nową strukturę z wykorzystaniem wielopoziomowego menu, które ułatwia poruszanie się po rozbudowanym serwisie. Najeżdżając kursorem myszy na zakładkę „Szkolenia online”, rozwinie się sekcja prezentująca wszystkie najważniejsze działy oferty Centrum Verte wraz z banerem promującym platformę edukacyjną. Podobnie zaplanowana jest sekcja bezpłatnych webinarów.
Zastępowanie starej strony internetowej nową witryną, wymaga całościowego spojrzenia na zadanie. Koncentrując się na procesie zmiany struktury strony i nanoszeniu na nią nowych treści, istotne jest pamiętanie o SEO. W przypadku migracji treści z wcześniejszej strony Centrum Verte na obecną, zachowaliśmy strukturę linków i wszystkich obecnych ustawień SEO, aby zabezpieczyć pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Aktualizacja całej witryny objęła także przekierowania 301 oraz przeniesienie ustawień meta tagów dla podstron.
Nasz nakład pracy w stworzenie nowej strony dla Centrum Szkoleń Verte zaowocował imponującym rezultatem graficznym, poprawieniem UX oraz UI, jak też lepszą wydajnością witryny. Dzięki wdrożonym przez nas działaniom użytkownicy strony łatwiej się po niej poruszają i mają szansę zostać na niej dłużej. Obejrzyj prezentację projektu w naszym portfolio oraz odwiedź witrynę Centrum Verte: https://centrumverte.pl/
Wystartuj z firmą #4 – Oferta na stronie internetowej
Poprzednia część zakończyła się odbiorem przez naszą bohaterkę własnej strony internetowej przygotowanej przez agencję. Teraz Asia staje przed kolejnymi zadaniami. Czekają...
Natrętny pop-up czy może efektywny landing page?
W dzisiejszym świecie online, gdzie konkurencja jest ogromna, a uwaga użytkowników cenna jak nigdy wcześniej, ważne jest zadbanie o skuteczną strategię...
Strona internetowa z katalogiem produktów
Chcielibyśmy podzielić się z Wami naszymi doświadczeniami w projektowaniu stron internetowych z funkcjonalnością katalogu produktów. Jeśli jesteś producentem lub dystrybutorem, ale...
5 sprawdzonych sposobów na reklamowanie firmy w sieci
Efektywna reklama firmy opiera się na paru podstawowych działaniach, których nie powinno się pomijać, chcąc zdobywać potencjalnych klientów i zwiększać rozpoznawalność...
Jak zrealizowaliśmy nową stronę internetową dla centrum szkoleń online?
Jesteś właścicielem centrum szkoleniowego lub działasz w sektorze edukacyjnym? Dzięki naszemu case study otrzymasz ciekawe wskazówki, które możesz wykorzystać na swojej...
Jak stworzyć profesjonalną stronę internetową dla prawnika?
Wybór platformy do tworzenia strony internetowej jest istotnym elementem w procesie budowania obecności online dla prawników. Dostępne są różnorodne systemy zarządzania...
Copywriting SEO: Jak pisać teksty, które przyciągają ruch organiczny
Copywriting SEO to technika tworzenia treści, która łączy w sobie elementy marketingu i optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Celem jest stworzenie tekstów,...
O nas – pomysły na imponującą podstronę o firmie
Głównym celem podstrony „O nas” jest wzbudzenie poczucia zaufania do marki wśród naszych klientów. Poniżej przedstawiamy nasze pomysły na atrakcyjną, a...
Agencje SEO i nieuczciwe praktyki. Uważaj na Black Hat SEO.
Agencje SEO zajmują się kompleksową optymalizacją oraz pozycjonowaniem stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Ich celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w...
Posiadamy rozbudowane portfolio, które jest gwarancją wieloletniego doświadczenia
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa + katalog produktów
Strona internetowa + harmonogram szkoleń
Strona internetowa
Strona internetowa