Jak uzyskać wysoki wynik w Google PageSpeed Insights?
Dlaczego warto zadbać o wysoki wynik w Google PageSpeed Insights? Wynik strony internetowej w Page Speed Test od Google jest jednym...
Data publikacji: 16.03.2023
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Celem analizy słów kluczowych jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, co może przyczynić się do większej liczby wejść na stronę. Pisanie tekstów pod SEO to nie tylko wstawianie słów kluczowych w odpowiednich miejscach. Aby teksty były skuteczne, muszą być odpowiednio napisane i sformułowane. Przedstawiamy Ci checklistę The Lion, która pomoże Ci lepiej zrozumieć SEO i napisać jak najlepsze treści:
W naszej agencji interaktywnej posługujemy się pełną checklistą w trakcie tworzenia contentu do artykułów w sekcji „baza wiedzy”. Cały proces dzielimy na etapy: planowania, pisania tekstu, migracji treści (w naszym przypadku do CMS WordPress) oraz samej publikacji. Wewnątrz poszczególnych punktów podane są kryteria, którymi się posługujemy, co pozwala sukcesywnie rozplanować cały proces tworzenia treści artykułów pod SEO w The Lion. Wersję rozszerzoną checklisty, którą możesz wykorzystać w swojej pracy, otrzymasz po wypełnieniu poniższego formularza na swojego maila.
Tytuł artykułu powinien być krótki i treściwy, ale jednocześnie zawierać konkretne słowa kluczowe. To właśnie on ma przyciągnąć uwagę potencjalnego czytelnika. Jeśli nie masz pomysłu na dobry tytuł, możesz skorzystać z narzędzi do tworzenia nagłówków, takich jak np. CoSchedule Headline Analyzer.
Aby Twoje teksty były widoczne w wynikach wyszukiwarek internetowych, musisz wybrać właściwe słowa kluczowe i dostosować je do tematu artykułu. Możesz także skorzystać z narzędzi do optymalizacji SEO, aby dowiedzieć się, jakie frazy kluczowe mogą przyciągnąć potencjalnych czytelników. W praktyce pisania tekstów SEO musisz pamiętać, że słowa kluczowe to podstawa każdego tekstu SEO, jednak nie należy „upychać” ich na siłę, żeby tekst nie brzmiał sztucznie i nieskładnie. Staraj się dobierać najważniejsze słowa, które najlepiej oddają tematykę artykułu i dopasuj je do swojej grupy docelowej.
Ilość słów w artykule ma znaczenie dla SEO – choć nie bezpośrednio, to jednak łącznie z innymi czynnikami decyduje o tym, czy tekst będzie wysoko pozycjonowany w wynikach wyszukiwania. Dlatego warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Zakłada się, że minimalna długość tekstu SEO to 300 słów – im dłuższy tekst, tym większe pole do wykorzystania jak najlepszych słów kluczowych. Jeśli chodzi o długość akapitów, warto pisać krótkimi zdaniami i rozdzielać je od siebie odpowiednimi elementami typograficznymi (np. pustymi liniami). Przydatne może okazać się także wyboldowanie najważniejszych słów w dłuższym fragmencie, co ułatwi odbiorcy czytanie. Wartościowe teksty SEO nie powinny być też zbyt długie – mogą wtedy zmęczyć czytelnika i nie dostarczyć mu odpowiednio wyselekcjonowanych treści. W kryzysowych sytuacjach podczas tworzenia treści SEO pomóc mogą narzędzia Google Webmaster Tools, które podpowiedzą nam, ile powinniśmy napisać słów na dany temat.
Poza wyszukiwaniem słów kluczowych, w tekstach SEO chodzi także o stworzenie interesującego i unikalnego contentu, który przy okazji będzie się dobrze prezentował w wyszukiwarce. Pamiętaj, że to on jest celem Twojego tekstu, a nie roboty Google. Jeśli uda Ci się napisać dobry tekst, to szanse na to, że pojawi się on w wynikach wyszukiwania będą większe. Zastanów się czym Twoja treść wyróżnia się na tle konkurencyjnych artykułów. Jeśli będzie napisana w sposób kreatywny i innowacyjny, przyciągnie zainteresowanie czytelników.
Stosując śródtytuły oraz akapity w artykułach, copywriterzy SEO nie tylko ułatwiają Internautom zrozumienie treści, ale także skupiają ich uwagę na jego zawartości. W ten sposób osoba czytająca tekst jest w stanie skupić się na konkretnym temacie i potrafi go dobrze wykorzystać. Pisząc treść pod kątem SEO, staraj się używać krótkich i zwięzłych akapitów – zadbaj o to, by miały jeden główny temat. Pamiętaj także o śródtytułach – nagłówkach H2, H3 itd. – które pomogą w lepszym indeksowaniu Twojego tekstu przez roboty Google. Dodatkowo śródtytuły pozwalają cenzurować reklamy dzięki czemu czytelnik mniej odchodzi wzrokiem od treści tekstu.
Skuteczne teksty SEO są przejrzyste. Bardziej rozbudowane ilościowo struktury wymagają nawigacji. W miarę możliwości artykuł powinien posiadać spis treści z nawigacją po śródtytułach. Poprzez umieszczenie wystarczającej ilości fraz i nagłówków tekst SEO może piąć się do góry w rankingu wyszukiwań. Dzięki temu użytkownicy będą mogli znaleźć stronę łatwiej, a dzięki interesującym i przykuwającym uwagę treściom, Twoja witryna będzie przyciągać użytkowników i motywować ich do aktywnego korzystania z witryny.
Linkowanie wewnętrzne to nic innego jak umieszczanie linków do innych stron lub artykułów na swojej stronie. Jest to bardzo ważne, ponieważ pomaga robotom wyszukiwarek lepiej zrozumieć strukturę Twojej strony głównej i pokazać im jakie treści się na niej znajdują. Dzięki temu można osiągnąć lepsze wyniki w wyszukiwarkach i odpowiednio pozycjonować stronę internetową. W przypadku bloga, linki wewnętrzne mogą prowadzić do podobnych wpisów lub stron ofertowych.
Obrazy w tekście są równie ważne, co słowa kluczowe i inne elementy optymalizacji. Dobre zdjęcie może przyciągnąć uwagę czytelnika i sprawić, że tekst będzie się lepiej prezentował w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, aby zoptymalizować obrazy pod kątem wyszukiwarek – nadawanie im odpowiednich nazw i tagów oraz umieszczanie ich w odpowiednim miejscu na stronie podpowie robotom Google, aby pozycjonować artykuł wyżej niż resztę.
Cała checklista, z której korzystamy w The Lion, jest dostępna dla Ciebie. Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj checklistę na maila.
Jak uzyskać wysoki wynik w Google PageSpeed Insights?
Dlaczego warto zadbać o wysoki wynik w Google PageSpeed Insights? Wynik strony internetowej w Page Speed Test od Google jest jednym...
Jak pisać teksty pod SEO? Checklista od The Lion
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Celem analizy słów...
Wystartuj z Firmą #2 – Identyfikacja wizualna
W części #1 Asia stworzyła swój plan działania na cały rok, żeby stopniowo wykonywać działania konieczne do założenia i kompleksowego uruchomienia...
Agencje SEO i nieuczciwe praktyki. Uważaj na Black Hat SEO.
Agencje SEO zajmują się kompleksową optymalizacją oraz pozycjonowaniem stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Ich celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w...
Najlepsze praktyki przy tworzeniu stron internetowych dla kancelarii prawnych
W obecnej erze cyfrowej posiadanie profesjonalnej strony internetowej jest niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej kancelarii prawnej. Strona internetowa pełni rolę wirtualnej...
Dlaczego warsztat samochodowy potrzebuje profesjonalnej strony internetowej?
W obecnym konkurencyjnym otoczeniu gospodarczym, wizerunek i profesjonalizm odgrywają kluczową rolę w osiąganiu sukcesu przez przedsiębiorstwa. W przypadku warsztatów samochodowych, istotne...
Jak zrealizowaliśmy nową stronę internetową dla centrum szkoleń online?
Jesteś właścicielem centrum szkoleniowego lub działasz w sektorze edukacyjnym? Dzięki naszemu case study otrzymasz ciekawe wskazówki, które możesz wykorzystać na swojej...
Copywriting SEO: Jak pisać teksty, które przyciągają ruch organiczny
Copywriting SEO to technika tworzenia treści, która łączy w sobie elementy marketingu i optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Celem jest stworzenie tekstów,...
Jak stworzyć stronę internetową dla trenera personalnego, która przyciąga klientów?
Wybór odpowiedniej platformy do stworzenia strony internetowej jest kluczowym elementem w procesie tworzenia skutecznej obecności online. Na rynku dostępnych jest wiele...
Posiadamy rozbudowane portfolio, które jest gwarancją wieloletniego doświadczenia
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa + katalog produktów
Strona internetowa + harmonogram szkoleń
Strona internetowa
Strona internetowa