Jak nie stracić wypracowanej pozycji w Google podczas aktualizacji strony internetowej?
Jeśli posiadasz już stronę internetową, która funkcjonuje od kilku lat w internecie i postanowiłeś ją przebudować, tak by odpowiadała najnowszym standardom,...
Data publikacji: 24.05.2023
Zaczynamy serię, w której dowiesz jak krok po kroku wypromować własną firmę w Internecie. Sprawdź jak etap koncepcyjny zmienia się w realne promowanie swojego biznesu, dbając o każdy szczegół w świecie marketingu internetowego. Zacznij od poniższej części Wystartuj z Firmą #1 i zobacz, że nie jest to takie trudne:
Asia jest personą marki The Lion, czyli osobą reprezentującą profil klienta naszej agencji. Wykorzystując postać Asi i jej firmę, przygotowaliśmy cykl artykułów “Wystartuj z Firmą”, które w sposób przystępny wprowadzą Cię w tajniki marketingu internetowego.
Asia jest architektką i prowadzi własne studio projektowania wnętrz. Do tej pory Asia pracowała głównie jako podwykonawca dla większych firm oraz pozyskiwała nowych klientów poprzez kontakty z polecenia. Postanowiła jednak, że chce rozwinąć swój biznes, zbudować rozpoznawalną markę i aktywnie pozyskiwać potencjalnych klientów przez internet.
Asia poza swoją pasją do architektury wnętrz interesuje się również przedsiębiorczością i marketingiem internetowym. Ukończyła studia podyplomowe z marketingu internetowego oraz uczestniczyła w kilku szkoleniach dotyczących budowania własnej marki i sprzedaży. Ze względu na swój ograniczony budżet, Asia będzie starała się część pracy związanej z elementami strategii marketingowej zrealizować samodzielnie, a tylko część z nich – tych najbardziej wymagających – zleci profesjonalistom.
Zainspiruj się działaniami Asi i rozkręć własną firmę!
Asia rozpocznie od stworzenia strategii marketingowej swojej firmy architektonicznej. Jest to zestaw narzędzi, informacji i dokumentów, które mają na celu utrzymanie długoterminowej wizji i misji przedsiębiorstwa. Określają one kierunek działań marki i jej wizerunku oraz zapewniają, że wszystkie podejmowane działania są zgodne z kilkoma kluczowymi celami marki. Strategia marketingowa stanowi integralną część kompleksowej strategii rozwoju firmy. Jest wdrażana w każdej jednostce organizacyjnej w celu osiągnięcia jasno określonych celów i budowania świadomości u odbiorców.
Jej głównym celem jest ustalenie konkretnych celów i wskaźników, które pozwolą ocenić skuteczność działań marketingowych w osiągnięciu określonego kierunku. Poprzez analizę grupy docelowej oraz jej zachowań strategia marketingowa umożliwia trafne dotarcie z przekazem do odpowiedniej grupy odbiorców. Dodatkowo służy do analizy spójności działań marketingowych, szczególnie w przypadku komunikacji w wielu kanałach, a także do ich ujednolicenia. Dzięki strategii można także świadomie zarządzać budżetem i efektywnie go optymalizować. Asia decyduje się przygotować strategię na cały najbliższy rok, aby działać długofalowo.
Stworzenie identyfikacji wizualnej marki
Asia, która nie posiadała wcześniej swojej własnej identyfikacji wizualnej, będzie mogła spróbować opracować ją sama za pomocą prostych programów graficznych lub zlecić to zadanie profesjonalnemu grafikowi. Przy samodzielnym opracowaniu logo będzie musiała zadbać o spójność i konsekwencję w obrębie całej identyfikacji, a przed wprowadzeniem nowych rozwiązań przetestować je na grupie docelowej. Dzięki temu będzie mogła poznać opinie potencjalnych klientów i wprowadzić ewentualne poprawki. Po przetestowaniu nowych rozwiązań, zostanie jej tylko wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej i wprowadzenie jej w życie jako elementu komunikacji marki.
Przygotowanie nowej strony internetowej firmy
Chcąc stworzyć własną markę, Asia będzie musiała użyć konkretnych kanałów komunikacji, żeby odpowiednio się wypromować. Docelowo chce stworzyć stronę internetową, na której dostarczy nowym klientom informacji o swoim zakresie działań, cenniku projektów architektonicznych i wszystkich innych niezbędnych informacjach. Programowanie wykracza poza jej zdolności, dlatego ten punkt na pewno zleci wykonawcy zewnętrznemu. Jednak przed jego wyborem powinna dokładnie przemyśleć jakie będą potrzeby użytkowników na jej stronie, co chce na niej zamieścić i jakie funkcjonalności zastosować. Istotne jest też to, czy Asia będzie miała pomysł na szatę graficzną; jeśli nie, zawsze może zostawić aspekt wizualny osobie projektującej witrynę.Jeżeli spisze już wszystkich istotne dla niej punkty odnośnie strony, będzie mogła usiąść do researchu w sprawie jej zlecenia. Posiadając ograniczony budżet marketingowy, Asia będzie musiała znaleźć złoty środek między optymalizacją kosztów a jak najlepszą jakością wykonywanych usług. Do tego zadania może wybrać: agencje marketingowe 360°, agencje interaktywne oraz freelancerów. Każda opcja posiada swoje plusy i minusy:
Jeśli chcesz otrzymać więcej informacji o wyborze wykonawcy strony internetowej, pobierz nasz e-book.
Po analizie wszystkich dostępnych opcji oraz porównaniu u wykonawców: dotychczasowych realizacji, sposobu wdrożeniu, wykorzystywanego systemu CMS, doświadczenia, jak też zwróceniu uwagi na zapisy w umowie, Asia podejmie decyzję odnośnie rozpoczęcia współpracy z agencją interaktywną. Na spotkaniu konsultacyjnym przekaże swoje pomysły oraz przemyślenia dotyczące przyszłej strony firmy.
Uporządkowanie analityki – wdrożenie GA4 (w tym śledzenia konwersji)
W momencie otrzymania swojej nowej strony internetowej, która będzie dla niej niezwykle ważnym elementem strategii, Asia będzie musiała zadbać także o kwestie analityczne. Zdając sobie sprawę z tego, że powinna na bieżąco śledzić zachowania swoich klientów na stronie, aby stale ją udoskonalać, przejdzie do istotnego zadania.Na początku będzie chciała zająć się wdrożeniem GA4 (opisanym przez nas szerzej w artykule). Google Analytics 4 to nowa usługa, którą Google wprowadza od 1 lipca 2023 roku, zastępując stosowaną wcześniej Uniwersal Analytics. Dzięki GA4 Asia będzie mogła: zbierać dane z różnych platform, takich jak strony internetowe i aplikacje mobilne, wprowadzić pomiar zdarzeń, śledzić konkretne działania użytkowników, takich jak kliknięcie przycisku lub zapisanie się na newsletter; badać relacje z nowymi klientami, raportować i prowadzić rozszerzone analizy na stronie firmy.Asia wie także, że procesy analityczne przeprowadzane w sposób profesjonalny składają się z różnych etapów, które są dostosowane do zakresu działań danej firmy, jej branży oraz sposobów promocji w sieci. Każda z faz wykorzystuje różne narzędzia analityczne.Dlatego poza narzędziami takimi jak Google Analytics planuje skorzystać także z Google Optimize (do przeprowadzania testów A/B) oraz Hotjar (do analizowania zachowania użytkowników), aby na bieżąco wprowadzać ewentualne poprawki w strategii marketingowej działania firmy.
W kolejnych wpisach będziemy odpowiednio rozwijać każdy punkt będący częścią planu marketingowego Asi i przeprowadzimy Cię przez jej proces promocji firmy. Zainspiruj się historią Asi i rozwijaj własną firmę!
Jak nie stracić wypracowanej pozycji w Google podczas aktualizacji strony internetowej?
Jeśli posiadasz już stronę internetową, która funkcjonuje od kilku lat w internecie i postanowiłeś ją przebudować, tak by odpowiadała najnowszym standardom,...
Wystartuj z Firmą #1 – Asia i jej strategia marketingowa na 12 miesięcy
Zaczynamy serię, w której dowiesz jak krok po kroku wypromować własną firmę w Internecie. Sprawdź jak etap koncepcyjny zmienia się w...
Jak stworzyć portfolio online dla fotografa?
Tworzenie portfolio online jest kluczowym elementem budowania marki osobistej dla artystów, projektantów i fotografów. Wybór odpowiedniej platformy ma istotne znaczenie, gdyż...
Persona – kim jest i jakie ma znaczenie w marketingu?
Wprowadzając nową markę na rynek lub chcąc poprawić tą obecnie funkcjonującą, zawsze musisz zadać sobie pytanie – kto jest jej odbiorcą?...
Jak stworzyć stronę internetową, która oddaje charakter agencji reklamowej?
Wybór platformy do tworzenia strony internetowej jest kluczowym elementem w procesie projektowania witryny. Dostępnych jest wiele systemów zarządzania treścią (CMS), takich...
5 sprawdzonych sposobów na reklamowanie firmy w sieci
Efektywna reklama firmy opiera się na paru podstawowych działaniach, których nie powinno się pomijać, chcąc zdobywać potencjalnych klientów i zwiększać rozpoznawalność...
Jak pisać teksty pod SEO? Checklista od The Lion
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Celem analizy słów...
Strona internetowa inwestycji deweloperskiej
Sprawdź nasze pomysły na skuteczną stronę internetową nowoczesnej inwestycji deweloperskiej.
Rozbudowa wewnętrznego działu marketingu czy outsourcing?
Współczesny rynek biznesowy jest niezwykle konkurencyjny, co zmusza firmy do ciągłego dążenia do rozwoju i innowacji. Jednym z kluczowych czynników wpływających...
Posiadamy rozbudowane portfolio, które jest gwarancją wieloletniego doświadczenia
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa + katalog produktów
Strona internetowa + harmonogram szkoleń
Strona internetowa
Strona internetowa