Fraud Blocker

5 sprawdzonych sposobów na reklamowanie firmy w sieci

5 sprawdzonych sposobów na reklamowanie firmy w sieci

Data publikacji:

Efektywna reklama firmy opiera się na paru podstawowych działaniach, których nie powinno się pomijać, chcąc zdobywać potencjalnych klientów i zwiększać rozpoznawalność swojej marki za pośrednictwem sieci. Przygotowaliśmy krótkie zestawienie, dzięki któremu poznasz 5 sposobów na ulepszenie działań marketingowych swojej firmy. Sprawdź jakie formy reklamy internetowej są potrzebne, aby osiągnąć wyższe cele sprzedażowe.

Poruszone tematy w artykule:

  1. Strona internetowa – wizytówka w sieci
  2. Reklama firmy poprzez pozycjonowanie strony i wizytówkę Google
  3. Płatne reklamy, czyli kampanie reklamowe Google Ads
  4. Promocja firmy w social mediach – content marketing w mediach społecznościowych jako forma darmowej reklamy
  5. Rozwiązania hybrydowe jako skuteczna forma reklamy: pozycjonowanie strony internetowej + wykorzystanie płatnej reklamy firmy

Strona internetowa – wizytówka w sieci

Jedną z najskuteczniejszych form reklamy jest założenie intuicyjnej oraz funkcjonalnej strony swojej firmy. Stworzenie jej we własnym zakresie jest możliwe, ale jeśli nie posiadasz wystarczających umiejętności w tym temacie, możesz skorzystać z usług firm świadczących usługi w tym zakresie. Firmowa strona internetowa powinna być przede wszystkim wydajna oraz czytelna. W celu uzyskania profesjonalnej witryny lub sklepu internetowego zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszej agencji interaktywnej The Lion. Przy tworzeniu strony internetowej warto także zwrócić uwagę na jej szatę graficzną oraz dostosować ją do specyfiki swojej firmy.

Reklama firmy poprzez pozycjonowanie strony i wizytówkę Google

Do promocji firmy wykorzystuje się pozycjonowanie stron internetowych. SEO (search engine optimization) to optymalizacja strony internetowej w taki sposób, żeby była jak najwyżej pozycjonowana po wpisaniu jej w wyszukiwarce Google. Staraj się tworzyć treści z wykorzystaniem fraz kluczowych, wprowadź linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz zoptymalizuj technicznie stronę. Wiele z tych czynności jesteś w stanie zrealizować na własną rękę bez konieczności zatrudniania drogich agencji zewnętrznych. Jest to jeden ze sposobów na darmową reklamę firmy. Pozycjonując swoją stronę, warto stworzyć także wizytówkę w Google Maps, za pomocą konta w usłudze Google Moja Firma, co pozwoli na pozycjonowanie lokalne.

Płatne reklamy, czyli kampanie reklamowe Google Ads

Formy reklamy w sieci mogą być różnorodne. Promowanie swojej firmy można rozpocząć od korzystania z jednego z prostszych narzędzi, jakim jest Google Adwords, wykorzystujące reklamy PPC (pay per click). Kampanie Google Ads umożliwiają wyświetlanie płatnych reklam w wynikach wyszukiwania sieci. Stawka za kliknięcie uzależniona jest od rodzaju reklamy – branży w jakiej działa firma – oraz konkurencyjnych słów kluczowych. Skuteczna reklama firmy za pośrednictwem kampanii reklamowej Google jest w stanie dosyć niskim nakładem przyciągnąć nowych klientów.

Płatne reklamy Google dają także możliwość dostępu do planera ułatwiającego prowadzenie kampanii reklamowych i marketingu firmy lokalnej. Dzięki temu narzędziu można ustawić, jakie osoby z danej lokalizacji mają być odbiorcami w przypadku reklam naszej firmy. Warto zaznaczyć, że płatne kampanie reklamowe zawężone do obszaru terytorialnego są w stanie dać natychmiastowe efekty dla działania Twojej firmy.

Promocja firmy w social mediach – content marketing w mediach społecznościowych jako forma darmowej reklamy

Działania reklamowe za pomocą mediów społecznościowych są obecnie jednymi z najbardziej skutecznych. Social media marketing to idealne narzędzie do budowania relacji z klientami. Dzięki niemu możesz budować pozytywny wizerunek marki, sprawić, że wzrośnie jej rozpoznawalność, a ostatecznie dojdzie do wzrostu wyników sprzedażowych. Tego typu reklama wymaga zazwyczaj aktywności na kilku platformach (LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok) i sprawdzi się szczególnie w przypadku firmy usługowej. Działania marketingowe w mediach społecznościowych wymagają świadomego zastosowania wartościowego content marketingu, ciekawej formy reklamy, ale także systematyczności w analizowaniu statystyk i badaniu konkurencji.

Rozwiązania hybrydowe jako skuteczna forma reklamy: pozycjonowanie strony internetowej + wykorzystanie płatnej reklamy firmy

W momencie, w którym firma posiada już wypracowany wizerunek, świetnie sprawdzą się rozwiązania hybrydowe w marketingu internetowym. Połączenie dwóch metod daje gwarancję zwiększenia zasięgów działania. Może być to SXO – hybryda SEO (Search Engine Optimization) i UX (User Experience), która poprawia widoczność strony firmowej w wynikach wyszukiwania poprzez optymalizację doświadczenia użytkowników na witrynie.

Innym sposobem na połączenie dwóch metod marketingu pomagających promować firmę jest równoczesne zastosowanie SEO (Search Engine Optimization) oraz SEM (Search Engine Marketing). Publikując wartościową treść na stronie internetowej, możesz w tym samym czasie zapewnić jej płatną redystrybucję w serwisach zewnętrznych np. poprzez linki sponsorowane w Google czy płatne reklamy.reklamowanie firmy w sieci

Skuteczna reklama – promuj efektywnie swoją firmę

Niezależnie od typu reklamy i tego, czy postawisz na własną stronę internetową, jej pozycjonowanie, wyświetlanie reklam czy marketing firmy lokalnej, każdy sposób pomoże Ci rozwinąć działalność firmy w sieci. Co prawda niektóre efekty reklamy internetowej są widoczne bardzo szybko, a inne po dłuższym czasie, dlatego dywersyfikuj formy reklamy internetowej. Sprawdź jakie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku Twojej firmy i nie bój się zaryzykować!

Sprawdź nasze wybrane realizacje stron internetowych

Posiadamy rozbudowane portfolio, które jest gwarancją wieloletniego doświadczenia