Natrętny pop-up czy może efektywny landing page?
W dzisiejszym świecie online, gdzie konkurencja jest ogromna, a uwaga użytkowników cenna jak nigdy wcześniej, ważne jest zadbanie o skuteczną strategię...
Data publikacji: 02.02.2023
Zakładając swoją firmę czy posiadając już działalność, należy zadbać o jej promocję. Podstawą marketingu internetowego jest założenie własnej strony internetowej. Przygotowaliśmy krótkie zestawienie, dzięki któremu zobaczysz co składa się na cenę witryny i z jakiego powodu warto odpowiedzieć sobie na poniższe pytania przed dokonaniem inwestycji w firmową stronę internetową:
Na samym początku czeka Cię wybór wykonawcy strony internetowej – musisz ustalić kto i w jaki sposób ma zrealizować Twój projekt. Co prawda możesz zdecydować się na realizację tego przedsięwzięcia samemu, jednak ze względów technicznych, polecamy zlecić przygotowanie indywidualnego projektu graficznego oraz stworzenie całej strony firmy profesjonalistom. Oczywiście koszt wykonania takiej witryny będzie większy, jednak do realizacji projektu profesjonalnej strony internetowej niezbędne są umiejętności zdobywane przez lata.
Porywając się na samodzielne wykonanie strony internetowej, możesz skorzystać z CMS (Content Management System). Jest to system zarządzania treścią, który pozwala tworzyć, edytować i aktualizować treści na stronie bez umiejętności programowania. Najbardziej popularnym CMS-em jest WordPress. Mimo tego, że sam system WordPress jest udostępniony na licencji Open Source, za część wtyczek i szablonów będziesz musiał zapłacić. Przykładowo, dodatek Divi (wizualny kreator stron internetowych) jest bardzo pomocny w przypadku strony tworzonej przez początkujących użytkowników (w rocznej subskrypcji kosztuje ok. 390 zł netto).
Kolejnym darmowym rozwiązaniem jest Wix – platforma budowy stron działająca na zasadzie gotowych kreatorów i szablonów stron internetowych. Można w niej korzystać z prostych narzędzi typu „przeciągnij i upuść”. Niemniej jednak za dodatkową pamięć i dodatkowe funkcjonalności strony, usunięcie reklam oraz podłączenie własnej domeny do witryny należy uiścić opłatę (ok. 60-100 zł netto na miesiąc).
Należy jednak pamiętać, że korzystanie z gotowych szablonów, czy generatorów stron internetowych mimo bardzo małych lub zerowych kosztów, ma wiele wad. Kreatory witryn nie dają możliwości stworzenia całkowicie zindywidualizowanego projektu. Od profesjonalnej strony internetowej odróżniają je: niska wydajność, wątpliwa jakość kodu źródłowego, problemy z responsywnością oraz skomplikowana edycja treści na stronie z poziomu panelu edycji (CMS).
Koszt strony jest uzależniony nie tylko od wykorzystanej technologii, ale przede wszystkim od umiejętności wykonawcy, który podejmie się stworzenia witryny. Obecnie istnieje szeroki wybór wykonawców stron internetowych. Możemy zlecić wykonanie projektu konkretnym podmiotom. Spośród twórców stron www wyróżnia się najczęściej: agencje marketingowe 360°, agencje interaktywne oraz freelancerów.
To w jaki sposób firmy lub freelancerzy wyceniają swoją pracę nad witryną, zależy od wielu czynników. Przede wszystkim jest to sposób jej realizacji – jakość strony internetowej – oraz kwestia tego, czy strona internetowa przygotowana jest przez profesjonalistów. Pozostałe czynniki, które mają wpływ na to ile kosztuje strona to:
Na ostateczny koszt strony mają wpływ także: lekki i wydajny kod, szybkość działania, responsywność, animacje czy dobry design. Indywidualny projekt strony to dodatkowy atut, który ma znaczenie dla marketingu internetowego. Należy pamiętać, że cena stworzenia strony jest kwestią indywidualną. Z tego względu w The Lion realizację stron internetowych wyceniamy w pełni indywidualnie podczas bezpłatnych konsultacji online. Posiadamy też kilka podstawowych pakietów, które pozwolą Ci zorientować się w cenach i przygotować odpowiedni budżet.
Pakiet Starter – strona landing – najlepszy wybór, na start biznesu lub gdy potrzebujesz strony landing page.
Ten pakiet obejmuje:
Koszt prostej strony (strona Landing Page): od 4400 zł netto
Pakiet Basic – niewielka strona internetowa lub prosta strona firmy
Ten pakiet obejmuje:
Koszt strony: od 5900 zł netto
Pakiet PRO – profesjonalna strona firmy, strona blog, strona internetowa portfolio
Ten pakiet obejmuje:
Koszt strony: od 7400 zł netto
Przykładowe dodatkowe usługi wyceniane indywidualnie:
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie.
Potrzebujesz strony premium? Sprawdź naszą ofertę tworzenia zaawansowanych serwisów internetowych tutaj.
Po wyborze firmy tworzącej strony i realizacji przez nią projektu, musisz liczyć się z kosztami stałymi jej utrzymania. Składają się na nie:
● hosting – usługa udostępniania miejsca na serwerze, w którym znajdują się pliki strony, “zarezerwowanie” danej objętości dysku twardego i usług oferowanych przez serwerownię. Koszt profesjonalnego hostingu strony internetowej wynosi od 300 do 1000 zł netto rocznie.
● domena internetowa – unikalny adres, pod którym widoczna jest strona np. thelion.pl Koszt utrzymania domeny internetowej w zależności od jej rozszerzenia (.pl, .com, .store itp.) wynosi od 100 do 500 zł netto rocznie.
Techniczne przygotowanie strony jest niezmiernie ważne, chociaż na ostateczną cenę strony składa się bardzo wiele czynników. Ze względu na istotę utrzymania strony internetowej jako kluczowego elementu marketingu internetowego, polecamy zwracać uwagę przede wszystkim na profesjonalne wykonanie strony podparte zindywidualizowanym projektem graficznym bez użycia generatora stron.
Natrętny pop-up czy może efektywny landing page?
W dzisiejszym świecie online, gdzie konkurencja jest ogromna, a uwaga użytkowników cenna jak nigdy wcześniej, ważne jest zadbanie o skuteczną strategię...
Najważniejsze zmiany dla właścicieli stron internetowych w 2023 roku
Zmiany technologiczne zmieniają sposób, w jaki tworzymy i publikujemy treści w Internecie. W 2023 r. poziom innowacyjności w branży tworzenia stron...
Dlaczego freelancer powinien zainwestować w stronę internetową?
Posiadanie własnej strony internetowej jest kluczowym elementem budowania profesjonalnego wizerunku w dzisiejszym cyfrowym świecie. Strona internetowa służy jako platforma do prezentacji...
Wystartuj z Firmą #1 – Asia i jej strategia marketingowa na 12 miesięcy
Zaczynamy serię, w której dowiesz jak krok po kroku wypromować własną firmę w Internecie. Sprawdź jak etap koncepcyjny zmienia się w...
Jak zrealizowaliśmy nową stronę internetową dla centrum szkoleń online?
Jesteś właścicielem centrum szkoleniowego lub działasz w sektorze edukacyjnym? Dzięki naszemu case study otrzymasz ciekawe wskazówki, które możesz wykorzystać na swojej...
Najważniejsze elementy skutecznej strony internetowej
Estetyka strony internetowej jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zaangażowanie użytkowników. Badania pokazują, że pierwsze wrażenie formuje się w ciągu 50 milisekund,...
Najlepsze praktyki przy tworzeniu stron internetowych dla kancelarii prawnych
W obecnej erze cyfrowej posiadanie profesjonalnej strony internetowej jest niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej kancelarii prawnej. Strona internetowa pełni rolę wirtualnej...
Wystartuj z Firmą #2 – Identyfikacja wizualna
W części #1 Asia stworzyła swój plan działania na cały rok, żeby stopniowo wykonywać działania konieczne do założenia i kompleksowego uruchomienia...
5 cech skutecznego sklepu internetowego
Poznaj nasze sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Indywidualny projekt graficzny sklepu internetowego Wyróżnij się, albo zgiń! W dobie...
Posiadamy rozbudowane portfolio, które jest gwarancją wieloletniego doświadczenia
Strona internetowa + katalog produktów
Strona internetowa + harmonogram szkoleń
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa