Jak stworzyć portfolio online dla fotografa?
Tworzenie portfolio online jest kluczowym elementem budowania marki osobistej dla artystów, projektantów i fotografów. Wybór odpowiedniej platformy ma istotne znaczenie, gdyż...
Data publikacji: 02.02.2023
Zakładając swoją firmę czy posiadając już działalność, należy zadbać o jej promocję. Podstawą marketingu internetowego jest założenie własnej strony internetowej. Przygotowaliśmy krótkie zestawienie, dzięki któremu zobaczysz co składa się na cenę witryny i z jakiego powodu warto odpowiedzieć sobie na poniższe pytania przed dokonaniem inwestycji w firmową stronę internetową:
Na samym początku czeka Cię wybór wykonawcy strony internetowej – musisz ustalić kto i w jaki sposób ma zrealizować Twój projekt. Co prawda możesz zdecydować się na realizację tego przedsięwzięcia samemu, jednak ze względów technicznych, polecamy zlecić przygotowanie indywidualnego projektu graficznego oraz stworzenie całej strony firmy profesjonalistom. Oczywiście koszt wykonania takiej witryny będzie większy, jednak do realizacji projektu profesjonalnej strony internetowej niezbędne są umiejętności zdobywane przez lata.
Porywając się na samodzielne wykonanie strony internetowej, możesz skorzystać z CMS (Content Management System). Jest to system zarządzania treścią, który pozwala tworzyć, edytować i aktualizować treści na stronie bez umiejętności programowania. Najbardziej popularnym CMS-em jest WordPress. Mimo tego, że sam system WordPress jest udostępniony na licencji Open Source, za część wtyczek i szablonów będziesz musiał zapłacić. Przykładowo, dodatek Divi (wizualny kreator stron internetowych) jest bardzo pomocny w przypadku strony tworzonej przez początkujących użytkowników (w rocznej subskrypcji kosztuje ok. 390 zł netto).
Kolejnym darmowym rozwiązaniem jest Wix – platforma budowy stron działająca na zasadzie gotowych kreatorów i szablonów stron internetowych. Można w niej korzystać z prostych narzędzi typu „przeciągnij i upuść”. Niemniej jednak za dodatkową pamięć i dodatkowe funkcjonalności strony, usunięcie reklam oraz podłączenie własnej domeny do witryny należy uiścić opłatę (ok. 60-100 zł netto na miesiąc).
Należy jednak pamiętać, że korzystanie z gotowych szablonów, czy generatorów stron internetowych mimo bardzo małych lub zerowych kosztów, ma wiele wad. Kreatory witryn nie dają możliwości stworzenia całkowicie zindywidualizowanego projektu. Od profesjonalnej strony internetowej odróżniają je: niska wydajność, wątpliwa jakość kodu źródłowego, problemy z responsywnością oraz skomplikowana edycja treści na stronie z poziomu panelu edycji (CMS).
Koszt strony jest uzależniony nie tylko od wykorzystanej technologii, ale przede wszystkim od umiejętności wykonawcy, który podejmie się stworzenia witryny. Obecnie istnieje szeroki wybór wykonawców stron internetowych. Możemy zlecić wykonanie projektu konkretnym podmiotom. Spośród twórców stron www wyróżnia się najczęściej: agencje marketingowe 360°, agencje interaktywne oraz freelancerów.
To w jaki sposób firmy lub freelancerzy wyceniają swoją pracę nad witryną, zależy od wielu czynników. Przede wszystkim jest to sposób jej realizacji – jakość strony internetowej – oraz kwestia tego, czy strona internetowa przygotowana jest przez profesjonalistów. Pozostałe czynniki, które mają wpływ na to ile kosztuje strona to:
Na ostateczny koszt strony mają wpływ także: lekki i wydajny kod, szybkość działania, responsywność, animacje czy dobry design. Indywidualny projekt strony to dodatkowy atut, który ma znaczenie dla marketingu internetowego. Należy pamiętać, że cena stworzenia strony jest kwestią indywidualną. Z tego względu w The Lion realizację stron internetowych wyceniamy w pełni indywidualnie podczas bezpłatnych konsultacji online. Posiadamy też kilka podstawowych pakietów, które pozwolą Ci zorientować się w cenach i przygotować odpowiedni budżet.
Pakiet Starter – strona landing – najlepszy wybór, na start biznesu lub gdy potrzebujesz strony landing page.
Ten pakiet obejmuje:
Koszt prostej strony (strona Landing Page): od 4400 zł netto
Pakiet Basic – niewielka strona internetowa lub prosta strona firmy
Ten pakiet obejmuje:
Koszt strony: od 5900 zł netto
Pakiet PRO – profesjonalna strona firmy, strona blog, strona internetowa portfolio
Ten pakiet obejmuje:
Koszt strony: od 7400 zł netto
Przykładowe dodatkowe usługi wyceniane indywidualnie:
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie.
Potrzebujesz strony premium? Sprawdź naszą ofertę tworzenia zaawansowanych serwisów internetowych tutaj.
Po wyborze firmy tworzącej strony i realizacji przez nią projektu, musisz liczyć się z kosztami stałymi jej utrzymania. Składają się na nie:
● hosting – usługa udostępniania miejsca na serwerze, w którym znajdują się pliki strony, “zarezerwowanie” danej objętości dysku twardego i usług oferowanych przez serwerownię. Koszt profesjonalnego hostingu strony internetowej wynosi od 300 do 1000 zł netto rocznie.
● domena internetowa – unikalny adres, pod którym widoczna jest strona np. thelion.pl Koszt utrzymania domeny internetowej w zależności od jej rozszerzenia (.pl, .com, .store itp.) wynosi od 100 do 500 zł netto rocznie.
Techniczne przygotowanie strony jest niezmiernie ważne, chociaż na ostateczną cenę strony składa się bardzo wiele czynników. Ze względu na istotę utrzymania strony internetowej jako kluczowego elementu marketingu internetowego, polecamy zwracać uwagę przede wszystkim na profesjonalne wykonanie strony podparte zindywidualizowanym projektem graficznym bez użycia generatora stron.
Jak stworzyć portfolio online dla fotografa?
Tworzenie portfolio online jest kluczowym elementem budowania marki osobistej dla artystów, projektantów i fotografów. Wybór odpowiedniej platformy ma istotne znaczenie, gdyż...
Natrętny pop-up czy może efektywny landing page?
W dzisiejszym świecie online, gdzie konkurencja jest ogromna, a uwaga użytkowników cenna jak nigdy wcześniej, ważne jest zadbanie o skuteczną strategię...
Jak skutecznie wykorzystać reklamę w internecie do zwiększenia sprzedaży
Reklama internetowa to forma marketingu cyfrowego, która wykorzystuje różnorodne kanały online do promocji produktów, usług lub marek. Obejmuje ona szeroki zakres...
Wystartuj z firmą #3 – Nowa strona internetowa
W poprzedniej części Asia zaprojektowała swoją identyfikację wizualną i może przejść do kolejnego dużego celu – stworzenia strony internetowej. Zdaje sobie...
Strona internetowa z katalogiem produktów
Chcielibyśmy podzielić się z Wami naszymi doświadczeniami w projektowaniu stron internetowych z funkcjonalnością katalogu produktów. Jeśli jesteś producentem lub dystrybutorem, ale...
Strony internetowe dla freelancerów: jak skutecznie zaprezentować swoje portfolio?
Posiadanie własnej strony internetowej przez freelancera niesie ze sobą liczne korzyści. Przede wszystkim, strona internetowa stanowi efektywne narzędzie do prezentacji umiejętności...
Copywriting SEO: Jak pisać teksty, które przyciągają ruch organiczny
Copywriting SEO to technika tworzenia treści, która łączy w sobie elementy marketingu i optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Celem jest stworzenie tekstów,...
5 cech skutecznego sklepu internetowego
Poznaj nasze sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Indywidualny projekt graficzny sklepu internetowego Wyróżnij się, albo zgiń! W dobie...
Jaki system zarządzania treścią wybrać?
Czasy, w których by wprowadzić drobną zmianę w danych kontaktowych lub dodać nowy wpis do aktualności na stronie, potrzebny był kontakt...
Posiadamy rozbudowane portfolio, które jest gwarancją wieloletniego doświadczenia
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa + katalog produktów
Strona internetowa + harmonogram szkoleń
Strona internetowa
Strona internetowa