Strona internetowa z katalogiem produktów

Chcielibyśmy podzielić się z Wami naszymi doświadczeniami w projektowaniu stron internetowych z funkcjonalnością katalogu produktów. Jeśli jesteś producentem lub dystrybutorem, ale nie chcesz prowadzić sprzedaży bezpośredniej za pomocą sklepu internetowego, to prezentacja produktów z wykorzystaniem wirtualnego katalogu będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem.

Sposoby prezentacji listy produktów

Prace nad projektem katalogu produktów na stronie internetowej należy rozpocząć od wyboru najbardziej optymalnej i czytelnej formy prezentacji. Jeśli na przykład katalog będzie składał się z setek produktów, warto pomyśleć o odpowiednim podziale artykułów na kategorie i zastosowaniu filtrów, za pomocą których użytkownicy będą mogli przeszukać katalog i w łatwy sposób odnaleźć interesujące ich artykuły.

W poniżej zaprezentowanej realizacji, zastosowaliśmy podział produktów na kategorie (w górnym, poziomym menu), a dodatkowo (w lewej kolumnie) umieściliśmy filtry, za pomocą których można przefiltrować produkty na podstawie ich przeznaczenia, rodzaju lub serii.

W katalogach produktów, w których znajduje się mniejsza ilość artykułów, możemy zastosować bardziej atrakcyjną formę ich prezentacji. Jedną z możliwości jest rotator grafik i haseł z wizualną nawigacją. Poniżej prezentujemy przykład strony internetowej z katalogiem produktów odkurzaczy basenowych. Całą prezentację tego projektu możesz obejrzeć tutaj.

Karta produktu zaprojektowana pod indywidualne potrzeby

Każdy produkt ma inną charakterystykę. Dla jednego kluczowa będzie galeria zdjęć prezentująca np. urządzenie, a dla innego szczegółowy opis lub precyzyjna specyfikacja techniczna. Dlatego kartę produktu projektujemy indywidualnie pod potrzeby klienta. Poniżej prezentujemy kilka inspiracji pochodzących z naszego portfolio.

Zobacz projekt online: Lynia.


Sprawdź prezentację projektu strony internetowej z katalogiem produktów Artgranit.


Odwiedź stronę online: Biomadent.

Powiązane produkty – metoda na zainteresowanie użytkownika innym asortymentem

Uzupełnienie karty produktów o powiązany asortyment jest skutecznym sposobem nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale również na budowę struktury linków wewnętrznych w witrynie. Dzięki temu, Twoja strona osiągnie lepsze rezultaty w wynikach w wyszukiwarce internetowej, co przełoży się na ruch na stronie www.

„Dodaj do ulubionych” – użyteczna funkcjonalność

W sklepie internetowym jest koszyk, a gdzie zapisać produkty, które nas zainteresowały na stronie z katalogiem produktów? Rozwiązaniem jest podstrona „Ulubione produkty”. Podobnie jak w sklepie internetowym, przy każdym produkcie zamieszczamy przycisk „dodaj do ulubionych”. Po jego kliknięciu na urządzeniu użytkownika w plikach Cookies zapisze się identyfikator dodanego produktu. Następnie po przejściu na stronę „Ulubione” wyświetli się lista zapisanych produktów. Dodatkowo istnieje możliwość przygotowania funkcjonalności wygenerowania listy zakupów do druku w formacie PDF lub wysyłkę listy na wskazany adres email. Taka funkcjonalność na pewno uatrakcyjni stronę internetową z katalogiem produktów.

Przykład naszej realizacji:


Zobacz stronę internetową Arox.

Jan Kobiałka

Właściciel firmy, Programista stron internetowych

Jestem pasjonatem skutecznego i kreatywnego marketingu. Pomagam Firmom w ich promocji, wskazuję i realizuję dla nich nowe strategie działania. Prowadzę we Wrocławiu agencję interaktywną The Lion, a jako Front-end developer zajmuję się wdrażaniem dedykowanych stron i sklepów internetowych opartych na CMS Wordpress i WooCommerce.

Zobacz nasze realizacje

Używamy plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.