5 cech skutecznego sklepu internetowego

Poznaj nasze sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Indywidualny projekt graficzny sklepu internetowego

Wyróżnij się, albo zgiń! W dobie wysokiej konkurencji na rynku e-commerce, hasło to jest aktualne bardziej niż kiedykolwiek. Według badań przeprowadzonych przez ExpertSender, tylko w I kwartale 2021 roku liczba nowych sklepów internetowych wzrosła o 70 procent. Posiadając sklep internetowy o unikalnym i nietuzinkowym designie, nie tyko przyciągniesz uwagę odbiorców, ale również zbudujesz zaufanie wśród swoich potencjalnych klientów.

Indywidualny projekt graficzny sklepu internetowego ma szczególne znaczenie, gdy oferujesz produkty klasy premium. Wysokiej jakości strona internetowa stanowi wizytówkę Twojej marki. Jeśli nie zadbasz o spójność pomiędzy doświadczeniem zakupowym klienta, a jakością produktu, to wizerunek Twojej marki premium bardzo na tym ucierpi. Pamiętaj, że klient nie kupuje tylko produktu, ale też doznania, które towarzyszą mu na całej ścieżce zakupowej.

Nasza realizacja sklepu internetowego dla marki premium.

Sklep internetowy zintegrowany z blogiem

Content marketing jest nieodłącznym elementem prowadzenia skutecznej promocji sklepu internetowego. Tworzenie wartościowej treści, która jest interesująca i pomocna dla naszych klientów pozwala budować pozycję eksperta na rynku i wiarygodnego sprzedawcy. Dodatkowo, zintegrowany blog wesprze pozycjonowanie organiczne sklepu internetowego.

Rozwiązaniem godnym uwagi jest również zintegrowanie wpisów na blogu z katalogiem produktów za pomocą powiązanych produktów z artykułem. Taka sekcja na stronie wpisu pozwoli nam linkować bezpośrednio do produktów z poziomu artykułu na blogu. Zbudujemy w ten sposób wiele powiązań (linków) wewnętrznych, co również korzystnie wpłynie na pozycjonowanie naszego e-commerce.

Przykład naszej realizacji:

Cross-selling i up-selling – maksymalizuj wartość koszyka klienta

Kolejnym sposobem na poprawienie wyników finansowych sklepu internetowego jest tak zwany cross-selling i up-selling, czyli sprzedaż krzyżowa. Produkty „up-sell” możesz polecić klientowi zamiast obecnie przeglądanego produktu, np. produkty, na których masz większą marżę, lepszej jakości lub droższe. Produkty „Cross-sell” to produkty, które dodatkowo promujesz w koszyku na podstawie wybranego przez klienta produktu.

Jeśli Twój sklep działa w oparciu o CMS WordPress z WooCommerce, cross-selling i up-selling możesz skonfigurować w łatwy sposób przechodząc do edycji wybranego produktu, a następnie w sekcji z ustawieniami produktu otwierając zakładkę „Powiązane produkty”.

Jeden sklep, wiele kanałów sprzedaży

Nie ograniczaj się tylko do własnej platformy sprzedażowej. Dzięki wielu zaawansowanym integracją lub platformą do zarządzania wieloma kanałami sprzedaży z jednego miejsca jak np. BaseLinker, możesz dotrzeć tam, gdzie są Twoi klienci. Za pomocą takich narzędzi możesz ofertować swoje produkty jednocześnie w swoim sklepie internetowym, jak również na Allegro, eBay, Amazon oraz w wielu innych miejscach jednocześnie. Sprzedażą, stanami magazynowymi, księgowością i wysyłką zarządzisz z jednego miejsca.

Analityka to podstawa

Analiza danych jest nieodłącznym elementem prowadzenia działań marketingowych. Bez niej nie wiesz, czy Twoje starania przynoszą oczekiwane efekty. Podstawowym narzędziem do analizy ruchu na stronie internetowej jest Google Analytics. To potężne narzędzie, za pomocą którego sprawdzisz ile użytkowników odwiedziło Twój sklep internetowy, ile czasu spędzili na poszczególnych podstronach, jakich wyborów dokonywali (na które podstrony przechodzili i w jakiej kolejności) oraz wiele innych bardzo przydanych informacji.

Dobrym krokiem jest również konfiguracja i śledzenie zdarzeń w sklepie internetowym. Śledząc takie zdarzenia jak np. dodanie produktów do koszyka przez użytkownika lub finalizacja zakupów poznasz współczynnik konwersji w swoim e-commerce. Pozyskanie takich danych pozwoli Ci wyciągnąć wnioski z obecnych działań i podejmować lepsze decyzje w przyszłości.

Jan Kobiałka

Właściciel firmy, Programista stron internetowych

Jestem pasjonatem skutecznego i kreatywnego marketingu. Pomagam Firmom w ich promocji, wskazuję i realizuję dla nich nowe strategie działania. Prowadzę we Wrocławiu agencję interaktywną The Lion, a jako Front-end developer zajmuję się wdrażaniem dedykowanych stron i sklepów internetowych opartych na CMS Wordpress i WooCommerce.

Zobacz nasze realizacje

Używamy plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.