Persona – kim jest i jakie ma znaczenie w marketingu?
Wprowadzając nową markę na rynek lub chcąc poprawić tą obecnie funkcjonującą, zawsze musisz zadać sobie pytanie – kto jest jej odbiorcą?...
Data publikacji: 18.08.2021
Wyróżnij się, albo zgiń! W dobie wysokiej konkurencji na rynku e-commerce, hasło to jest aktualne bardziej niż kiedykolwiek. Według badań przeprowadzonych przez ExpertSender, tylko w I kwartale 2021 roku liczba nowych sklepów internetowych wzrosła o 70 procent. Posiadając sklep internetowy o unikalnym i nietuzinkowym designie, nie tyko przyciągniesz uwagę odbiorców, ale również zbudujesz zaufanie wśród swoich potencjalnych klientów.
Indywidualny projekt graficzny sklepu internetowego ma szczególne znaczenie, gdy oferujesz produkty klasy premium. Wysokiej jakości strona internetowa stanowi wizytówkę Twojej marki. Jeśli nie zadbasz o spójność pomiędzy doświadczeniem zakupowym klienta, a jakością produktu, to wizerunek Twojej marki premium bardzo na tym ucierpi. Pamiętaj, że klient nie kupuje tylko produktu, ale też doznania, które towarzyszą mu na całej ścieżce zakupowej.
Nasza realizacja sklepu internetowego dla marki premium.
Content marketing jest nieodłącznym elementem prowadzenia skutecznej promocji sklepu internetowego. Tworzenie wartościowej treści, która jest interesująca i pomocna dla naszych klientów pozwala budować pozycję eksperta na rynku i wiarygodnego sprzedawcy. Dodatkowo, zintegrowany blog wesprze pozycjonowanie organiczne sklepu internetowego.
Rozwiązaniem godnym uwagi jest również zintegrowanie wpisów na blogu z katalogiem produktów za pomocą powiązanych produktów z artykułem. Taka sekcja na stronie wpisu pozwoli nam linkować bezpośrednio do produktów z poziomu artykułu na blogu. Zbudujemy w ten sposób wiele powiązań (linków) wewnętrznych, co również korzystnie wpłynie na pozycjonowanie naszego e-commerce.
Przykład naszej realizacji:
Kolejnym sposobem na poprawienie wyników finansowych sklepu internetowego jest tak zwany cross-selling i up-selling, czyli sprzedaż krzyżowa. Produkty „up-sell” możesz polecić klientowi zamiast obecnie przeglądanego produktu, np. produkty, na których masz większą marżę, lepszej jakości lub droższe. Produkty „Cross-sell” to produkty, które dodatkowo promujesz w koszyku na podstawie wybranego przez klienta produktu.
Jeśli Twój sklep działa w oparciu o CMS WordPress z WooCommerce, cross-selling i up-selling możesz skonfigurować w łatwy sposób przechodząc do edycji wybranego produktu, a następnie w sekcji z ustawieniami produktu otwierając zakładkę „Powiązane produkty”.
Nie ograniczaj się tylko do własnej platformy sprzedażowej. Dzięki wielu zaawansowanym integracją lub platformą do zarządzania wieloma kanałami sprzedaży z jednego miejsca jak np. BaseLinker, możesz dotrzeć tam, gdzie są Twoi klienci. Za pomocą takich narzędzi możesz ofertować swoje produkty jednocześnie w swoim sklepie internetowym, jak również na Allegro, eBay, Amazon oraz w wielu innych miejscach jednocześnie. Sprzedażą, stanami magazynowymi, księgowością i wysyłką zarządzisz z jednego miejsca.
Analiza danych jest nieodłącznym elementem prowadzenia działań marketingowych. Bez niej nie wiesz, czy Twoje starania przynoszą oczekiwane efekty. Podstawowym narzędziem do analizy ruchu na stronie internetowej jest Google Analytics. To potężne narzędzie, za pomocą którego sprawdzisz ile użytkowników odwiedziło Twój sklep internetowy, ile czasu spędzili na poszczególnych podstronach, jakich wyborów dokonywali (na które podstrony przechodzili i w jakiej kolejności) oraz wiele innych bardzo przydanych informacji.
Dobrym krokiem jest również konfiguracja i śledzenie zdarzeń w sklepie internetowym. Śledząc takie zdarzenia jak np. dodanie produktów do koszyka przez użytkownika lub finalizacja zakupów poznasz współczynnik konwersji w swoim e-commerce. Pozyskanie takich danych pozwoli Ci wyciągnąć wnioski z obecnych działań i podejmować lepsze decyzje w przyszłości.
Persona – kim jest i jakie ma znaczenie w marketingu?
Wprowadzając nową markę na rynek lub chcąc poprawić tą obecnie funkcjonującą, zawsze musisz zadać sobie pytanie – kto jest jej odbiorcą?...
Rozbudowa wewnętrznego działu marketingu czy outsourcing?
Współczesny rynek biznesowy jest niezwykle konkurencyjny, co zmusza firmy do ciągłego dążenia do rozwoju i innowacji. Jednym z kluczowych czynników wpływających...
Najważniejsze elementy skutecznej strony internetowej
Estetyka strony internetowej jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zaangażowanie użytkowników. Badania pokazują, że pierwsze wrażenie formuje się w ciągu 50 milisekund,...
Wystartuj z Firmą #2 – Identyfikacja wizualna
W części #1 Asia stworzyła swój plan działania na cały rok, żeby stopniowo wykonywać działania konieczne do założenia i kompleksowego uruchomienia...
5 sprawdzonych sposobów na reklamowanie firmy w sieci
Efektywna reklama firmy opiera się na paru podstawowych działaniach, których nie powinno się pomijać, chcąc zdobywać potencjalnych klientów i zwiększać rozpoznawalność...
Agencje SEO i nieuczciwe praktyki. Uważaj na Black Hat SEO.
Agencje SEO zajmują się kompleksową optymalizacją oraz pozycjonowaniem stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Ich celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w...
Jak tworzymy strony internetowe, których wydajność sprzyja sprzedaży
Jak skrócić czas ładowania strony internetowej? Obecnie większość użytkowników internetu korzysta ze stron internetowych za pomocą urządzeń mobilnych, telefonów i tabletów....
Jak pisać teksty pod SEO? Checklista od The Lion
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Celem analizy słów...
Dlaczego audyt stron internetowych jest kluczowy dla sukcesu online
Audyt stron internetowych to kompleksowa analiza witryny internetowej, obejmująca ocenę jej wydajności, funkcjonalności, użyteczności oraz optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Proces...
Posiadamy rozbudowane portfolio, które jest gwarancją wieloletniego doświadczenia
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona + sklep internetowy
Aplikacja internetowa
Strona internetowa
Aplikacja multimedialna
Aplikacja mobilna
Aplikacja multimedialna + gra edukacyjna