Jak tworzymy strony internetowe, których wydajność sprzyja sprzedaży
Jak skrócić czas ładowania strony internetowej? Obecnie większość użytkowników internetu korzysta ze stron internetowych za pomocą urządzeń mobilnych, telefonów i tabletów....
Data publikacji: 09.03.2023
Agencje SEO zajmują się kompleksową optymalizacją oraz pozycjonowaniem stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Ich celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, która będzie skutkowała zwiększeniem ruchu na stronie, a często także większą sprzedażą w sklepie internetowym. Ze względu na to, że niemal każda firma chce być pozycjonowania na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google, wielu właścicieli decyduje się na skorzystanie z usług agencji SEO. Co może pójść nie tak? Wiele rzeczy. Właśnie dlatego przygotowaliśmy krótkie zestawienie nieuczciwych praktyk, tzw. black hat SEO, które są stosowane przez agencje w celu zarobienia pieniędzy na nieświadomości własnych klientów:
Powielanie tej samej treści pojawia się często w przypadku sklepów internetowych, które zamiast tworzyć oryginalne opisy, sięgają i kopiują je jeden do jednego ze stron producentów. Jest to działanie o tyle nieprzemyślane, że łatwo może zostać wykryte, gdyż oryginalne treści znajdują się już w indeksie Google. Nie ma zatem powodu, aby powielone treści miały zostać zaindeksowane ponownie i umieszczone wyżej w wynikach wyszukiwania. Pod duplikację treści zalicza się także kopiowanie całych tekstów innych autorów, np. artykułów w celu zapełnienia strony contentem. Co prawda oznaczając podstrony jako „noindex” lub „nofollow”, ukrywa się je przed robotami indeksującymi, jednak w dalszym ciągu jest to kradzież praw autorskich i praktyka black hat SEO. Nie powinno się także dodawać takich samych tekstów na różnego rodzaju platformach w mediach społecznościowych.
Agencje SEO działają na zasadzie algorytmu. Im więcej słów kluczowych będzie się pojawiać na stronie, tym wyżej powinna się ona plasować w wynikach pozycjonowania. Z tego powodu niektóre agencje SEO porywają się na zwiększenie widoczności strony poprzez umieszczanie słów kluczowych w każdym możliwym miejscu, stosując tzw. keyword stuffing. Nadmiernie stosowane frazy kluczowe są wpisywane w tytułach, nagłówkach, treści i obrazach, co często rzutuje negatywnie na samą treść, która staje się niezrozumiała dla odbiorcy. Czasami zdarzają się bardziej drastyczne przypadki ukrywania treści danej strony, polegające np. na dopisywaniu słów kluczowych czcionką w kolorze tła albo zmniejszania ich do praktycznie niewidocznej wielkości 1 piksela. Na szczęście jest to jedna z technik black hat, która jest najszybciej wykrywalna i banowana przez Google.
Nieuczciwe praktyki SEO są powiązane z nieuczciwą konkurencją. Zdarza się, że w celu poprawienia widoczności danej strony agencje stosują celowe depozycjonowanie innych witryn. Może się to dziać poprzez wystawianie negatywnych opinii, a nawet hakowanie stron i zmianę jej treści. Częstsze jest jednak plagiatowanie strony i umieszczanie jej danych w wielu miejscach lub tworzenie zupełnie nowych, wysoko pozycjonowanych stron o podobnej tematyce, które będą przenosiły odwiedzających do innej lokalizacji (tzw. strony przejściowe). Innym przykładem nieuczciwych działań SEO jest cloaking, czyli wyświetlanie innej treści użytkownikowi a innej robotom Google. Ta sztuczna metoda pozycjonowania dostarcza treści na podstawie adresu IP lub nagłówka HTTP User-Agent użytkownika żądającego strony.
Aby zapoznać się z uczciwą techniką działania zgodną z dobrymi praktykami SEO, która zapewni Ci wysoką pozycję w Google w trakcie aktualizacji swojej strony, zapoznaj się naszym artykułem.
Agencje SEO potrafią zawrzeć w umowie zapisy, które narażą Cię na niepotrzebne koszty. Jeden z takich przypadków dotyczy narzucenia konieczności wykupienia przez właścicieli strony internetowej hostingu pod wizytówkę Google, która jest darmowa. Kolejna praktyka black hat SEO zakłada zapis w umowie dotyczący rozliczania za efekt. Oznacza ono, że płatność może zostać odroczona w czasie aż agencja nie spełni założonego efektu. Pamiętaj, że w przypadku pozycjonowania stron efekt nie jest widoczny od razu, a powyższy zapis może skłaniać pracowników agencji do stosowania black hat, aby przyspieszyć wyniki kapanii SEO. Niepewne umowy nie będą też miały określonego okresu wypowiedzenia ani kary umownej za rozwiązanie umowy przed terminem. Jeśli przewidujesz dłuższą współpracę z daną agencją, pomyśl o zawarciu zapisu, który będzie mówił o dostosowaniu treści strony i zmianie fraz kluczowych w takcie trwania umowy. Ze względu na to, że algorytm Google często jest modyfikowany, wykonawca powinien cały czas dbać, aby wyniki pozycjonowania Twojej strony były jak najlepsze.
Negatywne SEO jest stosowane przez agencje w postaci: nieuczciwego pozycjonowania stron, manipulowania algorytmami wyszukiwarki, umieszczania jak największej liczby słów kluczowych, korzystania z systemu wymiany linków czy niepewnych zapisów w umie. Dobrą informacją jest to, że algorytmy Google są wyczulone na nielegalne sposoby działania stron, w tym manipulowanie wynikami pozycjonowania. Niemniej jednak poświęć więcej czasu na wybór jak najlepszej agencji SEO, która będzie mogła pochwalić się działaniami white hat.
Jak tworzymy strony internetowe, których wydajność sprzyja sprzedaży
Jak skrócić czas ładowania strony internetowej? Obecnie większość użytkowników internetu korzysta ze stron internetowych za pomocą urządzeń mobilnych, telefonów i tabletów....
Jak przygotować skuteczną stronę ofertową?
Poznaj nasze sposoby na przygotowanie skutecznej podstrony prezentującej ofertę. W tym artykule odkrywam karty i na przykładzie własnej strony ofertowej omawiam...
Jak uzyskać wysoki wynik w Google PageSpeed Insights?
Dlaczego warto zadbać o wysoki wynik w Google PageSpeed Insights? Wynik strony internetowej w Page Speed Test od Google jest jednym...
Strona internetowa z katalogiem produktów
Chcielibyśmy podzielić się z Wami naszymi doświadczeniami w projektowaniu stron internetowych z funkcjonalnością katalogu produktów. Jeśli jesteś producentem lub dystrybutorem, ale...
5 sprawdzonych sposobów na reklamowanie firmy w sieci
Efektywna reklama firmy opiera się na paru podstawowych działaniach, których nie powinno się pomijać, chcąc zdobywać potencjalnych klientów i zwiększać rozpoznawalność...
Ile kosztuje strona internetowa i co kształtuje jej cenę?
Zakładając swoją firmę czy posiadając już działalność, należy zadbać o jej promocję. Podstawą marketingu internetowego jest założenie własnej strony internetowej. Przygotowaliśmy...
Jak nie stracić wypracowanej pozycji w Google podczas aktualizacji strony internetowej?
Jeśli posiadasz już stronę internetową, która funkcjonuje od kilku lat w internecie i postanowiłeś ją przebudować, tak by odpowiadała najnowszym standardom,...
O nas – pomysły na imponującą podstronę o firmie
Głównym celem podstrony „O nas” jest wzbudzenie poczucia zaufania do marki wśród naszych klientów. Poniżej przedstawiamy nasze pomysły na atrakcyjną, a...
Jak zrealizowaliśmy nową stronę internetową dla centrum szkoleń online?
Jesteś właścicielem centrum szkoleniowego lub działasz w sektorze edukacyjnym? Dzięki naszemu case study otrzymasz ciekawe wskazówki, które możesz wykorzystać na swojej...
Posiadamy rozbudowane portfolio, które jest gwarancją wieloletniego doświadczenia