Jaki system zarządzania treścią wybrać?
Czasy, w których by wprowadzić drobną zmianę w danych kontaktowych lub dodać nowy wpis do aktualności na stronie, potrzebny był kontakt...
Data publikacji: 11.04.2023
Współczesny rynek biznesowy jest niezwykle konkurencyjny, co zmusza firmy do ciągłego dążenia do rozwoju i innowacji. Jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces przedsiębiorstw jest prowadzenie skutecznych działań marketingowych. Dzięki nim firmy budują swoją markę, pozyskują nowych klientów, zwiększają sprzedaż i zyski, a także wyróżniają się na tle konkurencji.
Z biegiem czasu pojawia się jednak pytanie – na co lepiej postawić: rozbudowę wewnętrznego działu marketingu czy outsourcing? W tym artykule czeka Cię: przedstawienie sytuacji, która rozwija się na początku podjęcia decyzji w firmie, rozstrzygnięcie dylematu na podstawie porównania kosztów oraz indywidualnych potrzeb przedsiębiorstw, wskazówki jak zbilansować tańszą usługę korzystania z zewnętrznego działu marketingu i przedstawimy naszą propozycję outsourcingu marketingu. W naszym artykule możesz prześledzić:
Na początku rozwoju w małych firmach bieżącymi działaniami marketingowymi zazwyczaj zajmuje się założyciel lub pierwszy pracownik, który próbuje wygospodarować choć chwilę wolnego czasu na te zadania między swoim bieżącym zakresem obowiązków. Wraz z rozwojem biznesu pojawia się dedykowana osoba świadcząca usługi profesjonalne w ramach procesów marketingowych firmy. Z reguły jest to tzw. marketing manager, na którego zrzuca się wszystkie obowiązki wchodzące w zakres jak najogólniej rozumianej komunikacji marketingowej – prowadzenie profilów firmy w social mediach, pisanie tekstów na stronę, tworzenie nowych grafik, administrowanie strony internetowej itd.
Jednak gdy nieustanne prowadzenie kampanii marketingowych i ciągłe postowanie w mediach społecznościowych staje się przytłaczające i zatrudniony pracownik działu marketingu na stanowisku specjalisty przestaje radzić sobie z ilością obowiązków wewnątrz swojej firmy, całe przedsiębiorstwo staje przed nowym wyzwaniem. W tej sytuacji można zatrudnić nowe osoby i zbudować wewnętrzny dział marketingu lub skorzystać z outsourcingu usług, dzięki któremu będzie można zlecić większość zadań marketingowych firmie zewnętrznej.
Marketing zewnętrzny ma wiele plusów – pozwala firmie skupić się na swojej podstawowej działalności, podczas gdy zewnętrzna agencja może skupić się na strategii i realizacji działań marketingowych. W dodatku ta opcja gwarantuje dostęp do wiedzy i doświadczenia. Firmy świadczące usługi zewnętrzne posiadają wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu kampanii marketingowych, dzięki czemu mogą zaproponować skuteczne strategie i rozwiązania zwiększenie skuteczności działań. Ponadto wyspecjalizowane agencje marketingowe jednocześnie pracują z wieloma klientami i czerpią doświadczenia z różnych źródeł. Mają też dostęp do wielu danych, na podstawie których mogą podejmować bardziej trafne decyzje.
Jednak pojawiają się także minusy. W przypadku usług firmy zewnętrznej i zlecenia outsourcingu działu marketingu traci się pełną kontrolę nad procesem realizacji działań marketingowych. Choć istnieją umowy i porozumienia, to zawsze pozostaje pewien stopień niepewności. Ponadto firma zlecająca może nie mieć wpływu na priorytetyzowanie zadań przez agencję zewnętrzną, a także na tempo ich realizacji.
Dodatkowo w branżach wysoce specjalistycznych np. medycynie, budownictwie czy informatyce przygotowanie wartościowych treści, które będą wolne od błędów merytorycznych, wymaga dogłębnej znajomości dziedziny. Takiej wiedzy może brakować specjalistom z zewnętrznego działu marketingu. Rozwiązaniem jest tutaj jednak ścisła współpraca pomiędzy wewnętrznym zespołem firmy a agencją świadczącą usługi w ramach outsourcingu marketingowego.
Warto zastanowić się również nad tym, czy zewnętrzna firma marketingowa ma odpowiednie kompetencje i doświadczenie. Nie warto oszczędzać na jakości usług, ponieważ w dłuższej perspektywie może to przynieść szkody dla firmy.
Wybór między rozbudową wewnętrznego działu marketingu a outsourcingiem zależy od indywidualnych potrzeb i możliwości każdej firmy. Oba podejścia mają swoje zalety i wady. Warto jednak dokładnie przeanalizować koszty obu opcji zanim podejmie się ostateczną decyzję.
Przed podjęciem decyzji o określonych działaniach marketingowych należy porównać usługi profesjonalne prowadzone wewnątrz działu firmy z zatrudnieniem zewnętrznej agencji. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na to, że ciężko o osobę, która ma kompetencje we wszystkim: pisanie tekstów, grafika komputerowa, obsługa stron www, prace programistyczne nad stroną. W dodatku tworzenie odrębnego działu marketingu oraz zatrudnienie nowych osób wiąże się z dodatkowymi kosztami, takimi jak: wynagrodzenia, ubezpieczenia, szkolenia czy zakup sprzętu i oprogramowania.
Z kolei poleganie na osobach specjalizujących się w różnych obszarach outsourcingu marketingu to korzystne rozwiązanie dla firm chcących zwiększyć swoją skuteczność i poszerzyć kompetencje, obniżając koszty. W całościowym ujęciu marketing zlecony na zewnątrz jest tańszy. Dzięki outsourcingowi można uzyskać dostęp do specjalistów z różnych dziedzin wchodzących w zakres marketingu internetowego.
Dobrym rozwiązaniem w strategii marketingowej może być zatrudnienie kogoś wewnątrz firmy, kto koordynuje prace, wyznacza kierunek i cele powierzane do realizacji outsourcingowo, a dodatkowo wspiera merytorycznie zewnętrzny zespół. Taka osoba może pełnić rolę lidera zespołu, który składa się zarówno z wewnętrznych jak i zewnętrznych specjalistów. W ten sposób dział marketingu w firmie nie jest obciążony wszystkimi zadaniami, a zespół zewnętrzny może pracować skutecznie i efektywnie. Takie rozwiązanie pozwala na zachowanie elastyczności i jednoczesne obniżenie kosztów prowadzenia, czy rozbudowywania działu marketingu.
Podejście to pozwala na skuteczne wykorzystanie zasobów firmy, które często mają już wiedzę i doświadczenie w swojej dziedzinie, ale są zbyt obciążeni codziennymi obowiązkami, by poświęcić więcej czasu na zadania związane z marketingiem internetowym. Dzięki temu osoba odpowiedzialna za koordynację prac z zakresu marketingu w firmie ma możliwość skupienia się na ogólnych celach i strategiach, a zespoły zewnętrzne realizują te cele w praktyce.
The Lion oferuje elastyczne pakiety usług, dopasowane do indywidualnych potrzeb każdej firmy. Dzięki temu możesz poprawić efektywność wewnętrznego działu marketingu bez konieczności zatrudnienia nowych pracowników oraz zaoszczędzić czas poświęcony na proces rekrutacyjny, co wyraźnie przełoży się na efekt finansowy. Przy stałej współpracy z naszą agencją interaktywną możesz skorzystać z dostępu do grupy ekspertów o różnych specjalizacjach i dobrać ilość godzin do swoich aktualnych potrzeb. Gwarantujemy Ci także umowę B2B bez okresu wypowiedzenia.
Jakie prace realizujemy w ramach współpracy abonamentowej?
Jaki system zarządzania treścią wybrać?
Czasy, w których by wprowadzić drobną zmianę w danych kontaktowych lub dodać nowy wpis do aktualności na stronie, potrzebny był kontakt...
Jak tworzymy strony internetowe, których wydajność sprzyja sprzedaży
Jak skrócić czas ładowania strony internetowej? Obecnie większość użytkowników internetu korzysta ze stron internetowych za pomocą urządzeń mobilnych, telefonów i tabletów....
Wystartuj z firmą #4 – Oferta na stronie internetowej
Poprzednia część zakończyła się odbiorem przez naszą bohaterkę własnej strony internetowej przygotowanej przez agencję. Teraz Asia staje przed kolejnymi zadaniami. Czekają...
Wystartuj z Firmą #1 – Asia i jej strategia marketingowa na 12 miesięcy
Zaczynamy serię, w której dowiesz jak krok po kroku wypromować własną firmę w Internecie. Sprawdź jak etap koncepcyjny zmienia się w...
Jak zrealizowaliśmy nową stronę internetową dla centrum szkoleń online?
Jesteś właścicielem centrum szkoleniowego lub działasz w sektorze edukacyjnym? Dzięki naszemu case study otrzymasz ciekawe wskazówki, które możesz wykorzystać na swojej...
Jak stworzyć profesjonalną stronę internetową dla prawnika?
Wybór platformy do tworzenia strony internetowej jest istotnym elementem w procesie budowania obecności online dla prawników. Dostępne są różnorodne systemy zarządzania...
Jak zaprojektować atrakcyjną stronę internetową dla kosmetyczki?
Kolorystyka i grafika odgrywają kluczową rolę w projektowaniu strony internetowej dla salonu kosmetycznego. Badania pokazują, że odpowiednio dobrane kolory mogą wpływać...
5 cech skutecznego sklepu internetowego
Poznaj nasze sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Indywidualny projekt graficzny sklepu internetowego Wyróżnij się, albo zgiń! W dobie...
Jak nie stracić wypracowanej pozycji w Google podczas aktualizacji strony internetowej?
Jeśli posiadasz już stronę internetową, która funkcjonuje od kilku lat w internecie i postanowiłeś ją przebudować, tak by odpowiadała najnowszym standardom,...
Posiadamy rozbudowane portfolio, które jest gwarancją wieloletniego doświadczenia
Strona internetowa + katalog produktów
Strona internetowa + harmonogram szkoleń
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona internetowa