Najważniejsze elementy skutecznej strony internetowej
Estetyka strony internetowej jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zaangażowanie użytkowników. Badania pokazują, że pierwsze wrażenie formuje się w ciągu 50 milisekund,...
Data publikacji: 26.07.2021
Wynik strony internetowej w Page Speed Test od Google jest jednym z czynników wpływających na wskaźnik jakości strony docelowej. Warto o niego zadbać, ponieważ wyższy wynik jakości zwykle oznacza wyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania w Google, niższe koszty oraz wyższe pozycje reklam Google Ads.
Warto jednak pamiętać, że wskaźnik PageSpeed Insights nie odzwierciedla prędkości działania strony internetowej i nie jest rzetelnym testem wydajności witryny. Wyznacza on jedynie obecny stopień i potencjał optymalizacji serwisu internetowego w obszarach, na które zwraca uwagę to narzędzie.
Zauważ również, że wysoki poziom skomplikowania strony docelowej utrudnia, a nieraz nawet uniemożliwia osiągnięcie najwyższych rezultatów w PageSpeed. Jeśli na stronie posiadasz imponujące animacje, wiele mediów, liczne biblioteki Java Script, to wynik może być przeciętny, a jego optymalizacja bez rezygnacji z części funkcjonalności strony będzie bardzo trudna. Pamiętaj, że narzędzie to nadaje się bardzo dobrze do planowania optymalizacji serwisu, jednak nie powinniśmy traktować go jako rzetelny pomiar wydajności strony www.
Poniżej przeczytasz o dwóch głównych problemach, na które napotkaliśmy podczas optymalizacji naszej strony internetowej.
Brak minifikacji kodu oraz zasoby blokujące renderowanie są dwoma najczęstszymi problemami wpływającymi na słaby wynik w Google PageSpeed Insights. Żeby sobie z tym poradzić, na ostatnim etapie prac nad stroną internetową, gdy cały kod źródłowy jest już gotowy, scalamy wszystkie pliki stylów CSS oraz bibliotek Java Script w jeden plik CSS i JS, a następnie cały kod sprowadzamy do jednej linijki. Tak zoptymalizowany plik nie jest czytelny dla programisty, ale dla przeglądarki internetowej nie ma to znaczenia (odczyta go tak samo dobrze). Dzięki takiemu rozwiązaniu, przeglądarka internetowa wysyła mniej zapytań do serwera, a żądane pliki są mniejsze. W efektywnie skróci się czas otwierania strony internetowej.
Polecane narzędzia:
Tworząc stronę WWW w oparciu o CMS WordPress rozwiążesz to zagadnienie za pomocą kilku kliknięć. Wystarczy, że zainstalujesz i skonfigurujesz rozszerzenie Images to WebP. Rozszerzenie pozwala nie tylko zoptymalizować pliki znajdujące się w bibliotece mediów, ale również dostosuje obrazy będące integralną częścią Twojego szablonu strony internetowej.
Zwróć uwagę na powyższe wskazówki podczas wdrażania własnej strony internetowej, a na pewno wynik Twojej strony w Google PageSpeed będzie ponadprzeciętny.
Więcej wskazówek dotyczących optymalizacji prędkości działania strony internetowej znajdziesz tutaj.
Najważniejsze elementy skutecznej strony internetowej
Estetyka strony internetowej jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zaangażowanie użytkowników. Badania pokazują, że pierwsze wrażenie formuje się w ciągu 50 milisekund,...
Jak uzyskać wysoki wynik w Google PageSpeed Insights?
Dlaczego warto zadbać o wysoki wynik w Google PageSpeed Insights? Wynik strony internetowej w Page Speed Test od Google jest jednym...
Wystartuj z firmą #3 – Nowa strona internetowa
W poprzedniej części Asia zaprojektowała swoją identyfikację wizualną i może przejść do kolejnego dużego celu – stworzenia strony internetowej. Zdaje sobie...
Dlaczego audyt stron internetowych jest kluczowy dla sukcesu online
Audyt stron internetowych to kompleksowa analiza witryny internetowej, obejmująca ocenę jej wydajności, funkcjonalności, użyteczności oraz optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Proces...
Najlepsze praktyki przy tworzeniu stron internetowych dla kancelarii prawnych
W obecnej erze cyfrowej posiadanie profesjonalnej strony internetowej jest niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej kancelarii prawnej. Strona internetowa pełni rolę wirtualnej...
Jak pisać teksty pod SEO? Checklista od The Lion
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Celem analizy słów...
Wystartuj z Firmą #2 – Identyfikacja wizualna
W części #1 Asia stworzyła swój plan działania na cały rok, żeby stopniowo wykonywać działania konieczne do założenia i kompleksowego uruchomienia...
Rozbudowa wewnętrznego działu marketingu czy outsourcing?
Współczesny rynek biznesowy jest niezwykle konkurencyjny, co zmusza firmy do ciągłego dążenia do rozwoju i innowacji. Jednym z kluczowych czynników wpływających...
Persona – kim jest i jakie ma znaczenie w marketingu?
Wprowadzając nową markę na rynek lub chcąc poprawić tą obecnie funkcjonującą, zawsze musisz zadać sobie pytanie – kto jest jej odbiorcą?...
Posiadamy rozbudowane portfolio, które jest gwarancją wieloletniego doświadczenia
Strona internetowa
Strona internetowa
Strona + sklep internetowy
Aplikacja internetowa
Strona internetowa
Aplikacja multimedialna
Aplikacja mobilna
Aplikacja multimedialna + gra edukacyjna