Jak nie stracić wypracowanej pozycji w Google podczas aktualizacji strony internetowej?

Jeśli posiadasz już stronę internetową, która funkcjonuje od kilku lat w internecie i postanowiłeś ją przebudować, tak by odpowiadała najnowszym standardom, koniecznie zwróć uwagę na wskazówki zawarte w tym artykule.

Postaraj się zachować strukturę linków strony internetowej

Budując nową stronę internetową często pojawia się potrzeba aktualizacji informacji znajdujących się na stronie. Część podstron ofertowych jest już nieaktualna, niektóre z nich zmieniły swoją nazwę.

Postaraj się nie rezygnować z już istniejących i wypozycjonowanych adresów podstron. Na przykład, jeśli na obecnej stronie funkcjonuje podstrona „O firmie” pod adresem internetowym twojadomena.pl/o-firmie, nie zmieniaj go na twojadomena.pl/o-nas. Taki zabieg spowoduje wystąpienie błędu 404 pod dawnym adresem (twojadomena.pl/o-firmie), a w konsekwencji adres ten zostanie usunięty z wyników wyszukiwania. Cała pozycja w wynikach wyszukiwania wypracowana przez lata dla tej podstrony zostanie zniweczona.

Co w sytuacji gdy adres URL podstrony musi ulec zmianie?

Jeśli z jakiegoś powodu musisz zmienić adres URL podstrony, skonfiguruj dla niej przekierowanie 301. Jeśli Twoja nowa strona internetowa jest zbudowana w oparciu o CMS WordPress, możesz skorzystać z wtyczki Redirection.

Konfiguracja jest bardzo prosta. Po zainstalowaniu wtyczki, przejdź do Narzędzia -> Redirection.  W polu „Source URL” podaj dawny adres URL, a w polu „Target URL” obecny adres, pod którym znajduje się podstrona. Po zapisaniu zmian, użytkownik, który będzie próbował wejść na stronę korzystając z dawnego adresu URL automatycznie zostanie przekierowany na nowy adres.

Dodaj nowe słowa kluczowe, ale nie rezygnuj z już wypozycjonowanych fraz

Rozwój i regularna aktualizacja treści jest niezbędna i bardzo korzystna dla pozycji w wynikach wyszukiwania Twojej strony internetowej. Algorytm Google docenia wszystkie serwisy, na których regularnie pojawiają się nowe treści, ponieważ uważa je za źródło aktualnych informacji. Usunięcie ze strony słów kluczowych, pod którymi strona osiągnęła już satysfakcjonującą pozycję w wynikach wyszukiwania, spowoduje spadek w wynikach organicznych. Unikaj usuwania treści i zmian w słowach kluczowych. Zamiast tego rozwijaj stronę o nowe treści i frazy kluczowe, które Twoi potencjalni klienci będą wyszukiwać.

Jan Kobiałka

Właściciel firmy, Programista stron internetowych

Jestem pasjonatem skutecznego i kreatywnego marketingu. Pomagam Firmom w ich promocji, wskazuję i realizuję dla nich nowe strategie działania. Prowadzę we Wrocławiu agencję interaktywną The Lion, a jako Front-end developer zajmuję się wdrażaniem dedykowanych stron i sklepów internetowych opartych na CMS Wordpress i WooCommerce.

Zobacz nasze realizacje

Używamy plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.